Hopp til hovedinnhold
Forsøk og praktisk arbeid

Økt 4: Gjennomføring

4A Oppdrag og kjennetegn på måloppnåelse

Les oppdraget for elevene, og minn dem på kjennetegn på måloppnåelse og støttespørsmål (Elevhefte D og E). Fordel gruppene slik at hver gruppe har ei annen gruppe som kritisk venn. Be gruppene notere i skjema til hverandrevurdering, Elevhefte F, under presentasjonene.

4B–4M Presentasjoner og tilbakemeldinger/hverandrevurdering

Hver gruppe engasjeres ved å være «kritisk venn» til en av de andre gruppene. Dette innebærer å bruke kjennetegn på måloppnåelse og støttespørsmål (Elevhefte D og E) til å gi tilbakemeldinger på gruppas presentasjon. Når kritisk venn har gitt sine tilbakemeldinger, kan de andre gruppene supplere med kommentarer. I eksempel på tidsplan er det lagt inn fem minutter etter hver presentasjon til å diskutere presentasjonen og forberede tilbakemeldinger.

4N Oppsummering

Bruk tenk-par-del og spør elevene hva de mener er det viktigste de har lært av dette opplegget, hva som var mest utfordrende og hva som var mest interessant.

fellesskap