naturfag.no blir utvikla av Nasjonalt senter for naturfag i opplæringa
Kontakt oss: post@naturfag.no Ansvarleg redaktør: Merethe Frøyland
Personvernerklæring
Tilgjengelegheitserklæring
Forberedelse og utstyr
Sørg for at du har et eget rom til å ta ut en og en gruppe til samtale. Du skal gå inn i rollen som pasient. Dette egner seg godt som en sluttvurderingssituasjon, og det kan være en fordel om to lærere har anledning til å være til stede.
Overordna læringsmål |
lav |
middels |
høy |
Elevene skal kunne bruke informasjon om infeksjoner og immunsystem til å foreslå og begrunne diagnose. |
Stiller diagnose, men med mangelfull kobling mot symptomer. |
Stiller diagnose og begrunner med noe informasjon om symptomer og sykdom. |
Stiller riktig diagnose og begrunner med informasjon om infeksjoner, symptomer og immunsystemet. |
Elevene skal kunne foreslå og begrunne behandling og gi faglige råd om bruk av antibiotika. |
Foreslår en behandling og gjengir noe informasjon om bruk av antibiotika. |
Foreslår en behandling og begrunner den faglig ut fra diagnosen. Gir noen begrunnede faglige råd om bruk av antibiotika. |
Foreslår behandling og begrunner den faglig ut fra den riktige diagnosen. Vurderer fordeler og ulemper med bruk av antibiotika både på individ- og samfunnsnivå. |