Hopp til hovedinnhold
Forsøk og praktisk arbeid

Forberedelse og utstyr

Sørg for at du har et eget rom til å ta ut en og en gruppe til samtale. Du skal gå inn i rollen som pasient. Dette egner seg godt som en sluttvurderingssituasjon, og det kan være en fordel om to lærere har anledning til å være til stede.

Kjennetegn på måloppnåelse 

Overordna læringsmål

lav

middels

høy

Elevene skal kunne bruke informasjon om infeksjoner og immunsystem til å foreslå og begrunne diagnose.

Stiller diagnose, men med mangelfull kobling mot symptomer.

Stiller diagnose og begrunner med noe informasjon om symptomer og sykdom.

Stiller riktig diagnose og begrunner med informasjon om infeksjoner, symptomer og immunsystemet.

Elevene skal kunne foreslå og begrunne behandling og gi faglige råd om bruk av antibiotika.

Foreslår en behandling og gjengir noe informasjon om bruk av antibiotika.

Foreslår en behandling og begrunner den faglig ut fra diagnosen. Gir noen begrunnede faglige råd om bruk av antibiotika.

Foreslår behandling og begrunner den faglig ut fra den riktige diagnosen. Vurderer fordeler og ulemper med bruk av antibiotika både på individ- og samfunnsnivå.