naturfag.no blir utvikla av Nasjonalt senter for naturfag i opplæringa
Kontakt oss: post@naturfag.no Ansvarleg redaktør: Merethe Frøyland
Personvernerklæring
Tilgjengelegheitserklæring
Bok
Petersen, Østern, Strømme, Dahl, Østern, Selander : Dybdelæring – en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming
Dybdelæring – en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming
- Av: Petersen, Østern, Strømme, Dahl, Østern, Selander
- Utgiver: Universitetsforlaget
-
Nettsted:
https:/
/ www. universitetsforlaget. no/ dybdelaering-1 - Språk: Bokmål
- Utgivelsesår: 2019
- Omfang: 200 sider
- ISBN: 9788215029726
Hva er dybdelæring? Hva er det dybde tilfører læring?
Empirien er hentet fra det flerfaglige forsknings- og utviklingsprosjektet «200 milliarder og 1,» der naturfag, religionsfag og kunstfag møtes. I møtet mellom to ungdomsskoler, en lærerutdanning, et teaterhus og Den kulturelle skolesekken skapes sanselig didaktisk design.
Forfatterne har gått inn i disse møtene og formet et svar på hva flerfaglig læring kan være, og hva som er verdien i slik læring.
Målgruppene for boken er studenter i grunnskolelærerutdanningen, studenter i PPU, ulike lærerprofesjonsrettede masterløp og lærere under videreutdanning.