Hopp til hovedinnhold

Modul 3: Lærerstyring i utforskende aktiviteter

Spørsmålet vi utforsker i denne modulen er: Hvordan kan vi ha en tydelig lærerstyring i de utforskende aktivitetene, og hvordan bidrar det til inkludering?

Tidsbruk og gjennomføring

  • Del 1: Samarbeid: Lærerkollegium + PP-rådgiver. 1 time og 40 min
  • Del 2: Utprøving med egne elever
  • Del 3: Erfaringsdeling: Lærerkollegium + PP-rådgiver. 1 time og 10 min

Forberedelser til del 1: Samarbeid

  1. Gjør deg kjent med presentasjonen (ark 1-34): GoogleDocs | PowerPoint 
  2. Skriv ut til hver deltaker:
  3. Skriv ut og klipp ut et sett med Ordkort til grupper på tre. 
  4. Skriv ut teksten Hva skjer i kroppen når vi løper? til grupper på tre.

Gjennomføring del 1: Samarbeid

  • Gjennomgående: Les opp tekst på arkene i presentasjonen, og følg veiledning og tidsanvisninger underveis. NB! Bruk lysbildefremvisning slik at innholdet presenteres på riktig måte.
  • Ark 15 i presentasjonen: Del ut teksten Hva skjer i kroppen når vi løper? til hver gruppe på tre. Velg om du vil lese teksten høyt selv eller spille av lydfila i presentasjonen. 
  • Ark 34 i presentasjonen: Del ut skjemaet Kjennetegn på inkludering til hver deltaker. 

Gjennomføring del 2: Utprøving

  • Se ark 34 i presentasjonen. 

Forberedelser til del 3: Erfaringsdeling

  1. Gjør deg kjent med presentasjonen (ark 37-47). 
  2. Skriv ut arket Skisser en aktivitet til grupper på tre. 

Gjennomføring del 3: Erfaringsdeling

  • Ark 44 i presentasjonen: Del ut arket Skisser en aktivitet til grupper på tre.

Lykke til!