Hopp til hovedinnhold

Modul 2: La elevene utforske

Spørsmålet vi utforsker i denne modulen er: Hvordan kan utforskende aktiviteter gjøre undervisninga inkluderende? 

Tidsbruk og gjennomføring

  • Del 1: Samarbeid: Lærerkollegium + PP-rådgiver. 1 time og 40 min
  • Del 2: Utprøving med egne elever
  • Del 3: Erfaringsdeling: Lærerkollegium + PP-rådgiver. 1 time og 20 min

Forberedelser til del 1: Samarbeid

  1. Gjør deg kjent med presentasjonen (ark 1-33): GoogleDocs | PowerPoint. Sjekk at du får spilt av lyd i videoene (på ark 13 og 31).
  2. Skriv ut til hver deltaker:

Gjennomføring del 1: Samarbeid 

  • Gjennomgående: Les opp tekst på arkene i presentasjonen, og følg veiledning og tidsanvisninger underveis.
  • NB! Bruk lysbildefremvisning av presentasjonen slik at innholdet presenteres på riktig måte.
  • Ark 13: Trykk på start-knappen på skjermbildet for å starte filmen. 
  • Ark 33: Del ut skjemaet Kjennetegn på inkludering: Elever til hver deltaker.

Gjennomføring del 2: Utprøving

  • Se ark 33 i presentasjonen.  

Forberedelser til del 3: Erfaringsdeling 

  • Gjør deg kjent med presentasjonen (ark 36-47).

 

Lykke til!